Духовно-моральні засади розвитку особистості: філософсько-психологічні та педагогічні виміри : кол. монографія / НАП України ДЗВО "Університет менеджменту освіти"; за наук. ред. М.О. Кириченка. Київ : ЮСТОН, 2024. 468 с
Видання є спільним науковим проєктом провідних учених, освітян, науково-педагогічних працівників закладів освіти України, які займаються питанням духовного розвитку особистості, духовно-морального виховання дітей і молоді. У монографічному дослідженні висвітлюються тенденції, стан і перспективи духовно-морального виховання на християнських засадах у закладах освіти України, окреслені сучасні зміст, форми і методи духовно-морального виховання підростаючого покоління, проаналізовано проблеми і перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування в закладах освіти України, систематизовано організаційні тенденції підготовки педагогічних і науково-педагогічних кадрів для підвищення їх духовної культури і здоров'я.
Матеріали стануть у нагоді науковим працівникам, викладачам, здобувачам другого та третього освітніх рівнів, педагогічним, науково-педагогічним та керівним кадрам закладів освіти України.
Передмова
РОЗДІЛ 1. ФІЛОСОФСЬКІ ТРАЄКТОРІЇ СТАНОВЛЕННЯ ДУХОВНОСТІ І МОРАЛІ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ ТА СУСПІЛЬСТВА
Бех Іван. Особистість у двох сутнісних вимірах
Рогова Олена. Інтегральна концептуалізація духовно-ціннісних освітніх орієнтацій в сучасній українській школі
Филипович Людмила. Синергія освіти і духовності як невідкладне завдання сучасності
Лисоколенко Тетяна. Духовність в українській філософській культурі
РОЗДІЛ 2. ДУХОВНО-МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ ЯК ПРЕДМЕТ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ
Богуш Алла. Духовність і моаль у системі національного виховання в Україні
Сіданіч Ірина, Пономаренко Олена. Духовно-моральне виховання дітей як пріоритетний напрям вітчизняної освіти та виховання
Ноздрін Олексій. Соціально-правові засади духовно-моральної освіти та виховання в Україні
Жуковський Василь. Духовно-моральне виховання на християнських цінностях у закладах освіти незалежної України
РОЗДІЛ 3. ДУХОВНО_ЕТИЧНЕ ЗРОСТАННЯ ОСОБИСТОСТІ
Грищук Дмитро. Духовність як складова виховного ідеалу особистості
Сучок Віра, Оборіна Тетяна. Дошкільна освіта на шляху зростання духовної особистості дитини
Сурело Євген. Історія становлення духовно-моральниз цінностей в українській християнській державі
Стешиц Ірина. Духовно-моральне виховання та педагогічне партнерство в закладах освіти
Бринь Людмила. Неформальна педагогічна освіта дорослих як чинник їх духовно-ціннісного зростання
Штанько Людмила. Концептуальні засади ціннісної освіти та практичні шляхи їх застосування в освітньому процесі
Новікова Дарина. Християнські благодійні фонди як змістовний ресурс духовно-морального виховання дітей та молоді в Україні
Решетніков Юрій. Стан і тенденції викладання курсів морально-духовного спрямування
РОЗДІЛ 4. ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДО ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ
Решетніков Юрій. Правове забезпечення викладання курсів духовно-морального спрямування
Кравченко Ганна. Формування духовної культури у майбутніх педагогів
Сіданіч Ірина. Особливості організації освітнього процесу здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою "Християнська педагогіка" в умовах магістратури
Кривенко Олександр. Системний підхід до забезпечення якісного впровадження курсів духовно-морального спрямування у закладах середньої освіти
Зварич Ганна. Моніторинг оцінювання якості освітніх послуг у християнських закладах освіти
Подгаєць Олег. Формування християнських цінностей: особливості регіонального аспекту